Nuffnang Ads

Friday, July 31, 2009

OranGe

***ala2 majalah muslimah heheheh***


***suara sumbang heheh***


*** gambar ni thn pertama bkrja d cyberjaya(2007), wakil opis utk competition singing...tu dia piala***


Thursday, July 30, 2009

REsaH

RESAH
Berapa lama harus aku tunggu
Kata setuju kamu
Kau biar aku menanti pilu
----------------------
Kau diam bisu buat aku keliru
Mana tuju hatimu
Usah biarku resah menunggu
----------------------------
Raut wajahmu bisa ditelahku
Kau masih belum tentu
Apa ada rasa dalam hatimu
---------------------------
Datang padaku cerita padaku
Ungkapkan rasa itu
Apa saja buat hilang ragumu
---------------------------
Sesungguh tak kau tahu
Diriku ada kamu
Akan ku relakan semua ada ku untukmu
Mungkin bila kau tahu
Mungkin bisa kau temui jiwaku
Usah biar terusan begitu
** resah aku resah**

Wednesday, July 29, 2009

Menghitung hari...

Menghitung hari


video

*** ini video nyanyianku waktu pertandingan di cyberjya thn2008 dpt tpt 1st , hadiahnye hamper ngan wang RM500...:)tq member2 yang memberi sokongan...

NoBody

NOBODY
You Know I still Love You Baby.
And it will never change.
I want nobody nobody But You, I want nobody nobody But You
Nan dareun sarameun sirheo niga animyeon sirheo
I want nobody nobody nobody nobody
Nan sirheunde wae nal mireonaeryeogo hani jakku naemareun deutji anko
Wae ireoke dareun namjaege nal bonaeryeo hani eotteoke ireoni
Nal wihae geureotan geumar Neon bujokhadaneun geumar
Ijen geumanhae neon nareul aljanha wae wonhajido annneungeol gangyohae
I want nobody nobody But You I want nobody nobody But You
Nan dareun sarameun sirheo niga animyeon sirheo
I want nobody nobody nobody nobody
I want nobody nobody But You I want nobody nobody But You
Nan dareun sarameun sirheo niga animyeon sirheo
I want nobody nobody nobody nobody
Nan joheunde nan haengbokhande neoman isseumyeon dwae deo baralge eomneunde
Nugul mannaseo haengbokharan geoya nan neol tteonaseo haengbokhal su eobseo
Nal wihae geureotan geumar Neon bujokhadaneun geumar
Mari an doeneun mariran geol wae molla niga eobsi eotteoke haengbokhae
I want nobody nobody But You I want nobody nobody But You
Nan dareun sarameun sirheo niga animyeon sirheo
I want nobody nobody nobody nobodyI
want nobody nobody But You I want nobody nobody But You
Nan dareun sarameun sirheo niga animyeon sirheoI want nobody nobody nobody nobody
I don't want nobody body body.
I don't want nobody body
Naneun jeongmal niga animyeon niga animyeon sirtan mallya a~I want nobody nobody But You I want nobody nobody But You
Nan dareun sarameun sirheo niga animyeon sirheo
I want nobody nobody nobody nobodyI want nobody nobody But You I want nobody nobody But YouNan dareun sarameun sirheo niga animyeon sirheo
I want nobody nobody nobody nobody
RAP
Back to the days when we were so young and wild and freeModeunge neomuna kkumman gatatdeon geuttaero doragago sipeunde
Wae jakku nareul mireonaeryeo hae
Why do you push me away.
I don't want nobody nobody
Nobody nobody but you.

video

bumble bee

alololo tomei2...........
p/s hasil nukilan arif, maceh2...sungguh gigih nih....

Tuesday, July 28, 2009

Dia Pilihanku..

Aku sedang menanti dia
Seorang lelaki yang akan bergelar suami
Seorang mukmin yang merindui syahid di jalan ALLAH
Seorang hambaNYA yang senantiasa zikrullah
***************************************
Dia seorang lelaki yang tegas dan berani
Dia tidak pernah takut untuk berkata benar
Dia tidak pernah gentar melawan nafsu yang ingin menguasai diri
Dia sentiasa mengajak aku berjuang berjihad fisabilillah
************************************************
Dia selalu menghiburkan aku
Dengan alunan ayat-ayat suci Al-Quran
Dengan zikir-zikir munajat
Dengan surah-surah rindu yang dihafaznya
************************************************
Ketika aku leka diulik mimpi indah duniawi
Dia menasihati ku supaya mengingati mati
Ketika aku sedang asyik terpesona dengan buaian cinta dunia
Dia menyedarkan aku betapa lazatnya lagi pesona cinta Yang Maha Esa
*******************************************************
Dia memang sentiasa kelihatan penat
Matanya penat kerana membaca
Suaranya lesu kerana penat mengaji dan berzikir
Badannya letih kerana bermunajat di malam hari
************************************************************
Dia sentiasa mengingati mati
Baginya,dunia ini adalah pentas lakonan semata-mata
Kita hambaNYA adalah pelakon
Hasil keputusan lakonan kita akan diputuskan di padang Mahsyar nanti
****************************************************************
Dia sentiasa menjaga matanya dari berbelanja perkara-perkara maksiat
Dia sentiasa mengajak aku mendalami ajaran Islam
Dia seorang yang penyayang dan taat akan kedua ibu bapa
Dia juga sentiasa berbakti untuk keluarga
Dia sentiasa tabah dan sabar dalam menghadapi dugaan
*************************************************************
Baginya, dugaan-dugaan itulah yang akan menjahit semula
Sejadah imannya yang terkoyak
Lantaran mungkin kerana kekhilafannya sendiri
***********************************************************
Dia sentiasa menjaga solatnya kerana itulah maruah dirinya
Dia sentiasa bersedia menjadi imam dan pemimpin keluarga
Dia tidak pernah berasa malu mempertahankan agama IslamNYA
Kerana Islam adalah addin ALLAH yang sebenar-benarnya
************************************************************
Dia sentiasa ingin mencontohi sifat-sifat mulia Rasullullah S.A.W.
Dia juga sentiasa berusaha mencintai kekasih agungnya
Kekasih sejatinya dan kekal abadi
Iaitu ALLAHURABBI
********************************************************
Dia selalu berdoa dan mengimpikan syurga
Dia ingin mengajak aku ke sana sekali
Kerana, di situlah tempat pertama wujudnya cinta
Dia ingin bawa aku ke syurga yang abadi dan hakiki
************************************************************
Aku mencintai dia kerana agamanya dan
kerana cintanya kepada Maha Pencipta
Andai dia hilangkan cintanya, maka hilanglah cintaku pada dia
Cinta dia terhadap Maha Pencipta mendekatkan aku padaNYA
Cinta Illahi jugalah yang menyebabkan aku memilih dia
**************************************************************
Siapakah dia..???
Aku juga tidak mengetahui siapakah dia jodoh ku
Hanya Engkau Yang Maha Mengetahui segala sesuatu
Doaku, semoga dia tercipta untuk ku
Semoga aku bertemu jodoh dengan dia
Kerana..Dia pilihan ku..
http://www.iluvislam.com/ nukilan : muslimah single93editor:everjihad

PhotoGedik hehhehe


P/s: tenkiu cik wida candid gambo kamek heheh

Monday, July 27, 2009

sik kompiden....

sik lamak gik gathering ya...aku lom praktis gik...giney gaya tok owh...da la sik apal lagu ya ermmmm...sabtu ada exam tilawah adehhh...nok ney diingat tok...tolong lahhh mkn semut manyak gilak kali nak hehehhe...lam msa tok lagu ya lom masuk lam ati gik eeeemmmmm kusut, kusut aku kusut....exam sigek gik ya adoiii sekpat kosentret....Ya Allah permudahkan lah segala hal2 ku ini....amin , amin ya rabbal alamin..... tok lirik lagu mok d apal ermm.....

Kau merubah segala,
Cinta yang ku dahaga,
Kehadiran dirimu menyinari
Mekar semula hatiku,
Kau lukis hidupku
Kau hias hatiku
Kau sambut cintaku
Tulus ikhlas suci hatimu kasih
Kaulah segalanya,
yang menyinar hidupku, kasih
Hanya satunya..yang kucintai
Sambutlah cintaku
Jangan kau pergi dari sisiku
Cintaku padamu, ikhlas sejati
Hulur tanganmu kasih,
Sambut cintaku,
Jangan tinggalkan aku seorang diri
Tak sanggup lagi dilukai
huhu huuuuuu
Maafkan aku, jika salahku,
Peristiwa yang pernah ku alami dulu
Aku tahu, betapa pahit mu,
Menerima sejarah hidupku
uhuhu..huuuuuuuuuuuuuuu
Kaulah segalanya,
Yang menyinar hidupku, kasih
hanya satunya yang ku cintai
Sambutlah cintaku
Jangan kau pergi dari sisiku
Cintaku padamu, ikhlas sejati
Cintaku padamu, ikhlas sejati
p/s: utk mber2 agogo trek ,kamek akan molah yang terbaik tuk ktkorg smua...terharu ....

Sunday, July 26, 2009

menunggu erl







ari ahe mok g keja....sari nantik sari nang mala rasa mok g keja....ngepong erl dlm masa 3 menet...dari stesen tasik selatan ish22 nang lelah eh sakit nyawa mengah2 ku ngepong erl...sib bait ku sik terusuk....sempat gik ya ngambik gamba hehehe terbalit jak mata...aku tok bukannya pandei gilak mok berceri lam blog tok...bantey jak lah owhhh...

Thursday, July 23, 2009

Majlis merisik & pertunangan adik tersayang












Tanggal 15.07.09, majlis yang aku sekpat balit kch...uwaaaaaaaaa rugi sekpat nangga..sekpa bah sekda rezeki giney gaya...adik ku langkah bendull....nya madah aku dapat sigek cincin pasya sepasang kain ....kira tek maok mintak sigek kete satrianeo cps black ehhehe..kete mainan pun jadi lah owh hehhe guro ajak bah...ney tauk dapt menar2 ngeee..apa2 pon tahniah ina...akakmu yang jauh ini....hak hak...yeh heyyyy iti ngan awa ya ngegeh ktk duak ya huhuhuh..

p/s kacak adik ku eh siney mok cari nok kedak ya owhhhhh....








Tuesday, July 14, 2009

Renungkan sejenak

"Bukti akal fikiran seseorang ialah perbuatannya, dan bukti ilmunya ialah ucapannya"

"Jangan mengukur kebijaksanaan seseorang hanya kerana kepandaiannya berkata-kata tetapi juga perlu dinilai buah fikiran serta tingkah lakunya."


"Amat mudah untuk memadamkan api yang sedang marak, tetapi sukar untuk meredakan api kemarahan dalam diri."

"Menghairankan sekali,orang yang mencuci wajahnya berkali-kali dalam sehari,tetapi tidak mencuci hatinya walaupun sekali setahun."

"Kalau tidak kerana semalam kita telah berusaha, bersungguh, bersabar dan berdoa, belum tentu hari ini kita akan berada di sini"

"Kata kata yang sering diucap biarlah selari dengan apa yang dirasakan kerna selalunya apa yang terungkap tidak sama seperti apa yang diungkap"

"Hati yang terluka umpama besi bengkok walau diketuk sukar kembali kepada bentuk asalnya."

"Kekuatan tidak datang dari kemampuan fizikal,tetapi ianya datang dari semangat yang tidak pernah mengalah."

"Sahabat yang beriman ibarat mentari yang menyinar.Sahabat yang setia bagai pewangi yang mengharumkan.Sahabat sejati menjadi pendorong impian.Sahabat berhati mulia membawa kita ke jalan Allah"

"Hari ini bila ia datang, jangan biarkan ia berlalu pergi. Esok kalau ia masih bertandang,jangan harap ia akan datang kembali"

Monday, July 13, 2009

2nd Gathering SHAWAL FC ~R.E.T.R.O A.G.O.G.O



1st AUGUST 2009
MARI BERAMAH MESRA BERSAMA SHAWAL!!!

Dress Code: Retro style 60's - 70's Make it colourful!
RM65 (Meja Biasa) & RM80 (Meja VIP *terhad)
1111 1433 7424 (Nurfarizan -Maybank)
Pelbagai xtvt menarik diadakan khas untuk anda!
KARAOKE i PERMAINAN I MAKAN-MAKAN I CABUTAN I BERTUAH
DAN BANYAK LAGI!!!


Untuk Matlumat Lanjut... Sila Hubungi:
017 229 0070 @ 019 328 5071

CEPAT...JANGAN KETINGGALAN, BUAT TEMPAHAN SEKARANG!!!

Tuesday, July 7, 2009

P E M B E R O N T A K I R A M A !

HUh....Dalam dunia ini ade 2 macam yang MENDENGAR dan yang SOMBONG

Ego Sang Aku engkau mendahului dan terdahulu mendahulukan keakuanmu, tidak peduli apa yang bertakhta dimulutmu..... Hanyalah suara2 bangga mendabik dada...

Ada yang memerhati setiap gerak dan geri
BENARKAH?
siapa lebih berani, yang berkata yang berdiam diri
CUBA TERANGKAN.....

Tak melihat dengan mata
kau berkata ikut suka, mengapa?
ku jadi buntu kepala, apakah benar aku bersalah
siapa yang harus kupercaya
kata orang atau berita (dibibir)
begini?
ku masih punya harga diri

SOMBONG! tak ambil tahu, sebenarnya diri ku ini
SOMBONG! mungkin ini takdir, tiada jalan keluar
SOMBONG! tak kan kumerendahkan diri pada tipu helah
SOMBONG! kau cuba tapi kau takkan berjaya

bukannya semulajadi
sentiasa percaya diri
KITA MANUSIA
biar apapun terjadi
ku takkan mengundur diri
cuba lihat diriku nanti

~ P E M B E R O N T A K I R A M A ! ~

Monday, July 6, 2009

lemah nyawa...

aritok hari nang sik best...busannnyeee...da la gaji lom berik gik aih2....lemah nyawa...hari2 yg teramat bosan aih...eh2 nengar lok lagu tok best juak owh...

"Benarkan ku 'tuk berbicara...Bicara terus ke hati mu.. Hati mu..Hati yang penuh rasa raguJangan terus pergiTanpa mendengar kuMungkin mudahUntuk kau terus berlaluNanti duluBerikanlah waktuUntuk aku, untuk kamuIngatkah lagi waktu kau bersama kuKaku aku melihat muLidah kelu sedangkan akuMahu kau tahuAku cinta pada muBenci pada muCinta pada muKe tepi lihat ku berlaluPasti itu yang terbaik untuk kuTiada lagi mahu ku tahuTentang hidup kamuTentang mati kamuAku tahuEngkau tahu apa yang mata ku tahuApa yang kau tungguMahu aku buka pintu?Ingatkah lagi waktu kau bersama kuKaku aku melihat muSedang aku mahu kau tahuDengar kata kuAku cinta pada muBenci pada muCinta pada muSakitnya akuMembenci kamuSakit lagi mencintai muDan aku pergiTapi kembaliBenci aku mencintai diri muKu benci... KamuKu cinta... Kamu"


Thursday, July 2, 2009

Bisakah...

Padaku Terasa Ingin Membawa
Cinta Yang Terlara Ke Titik Mula
Kembali Mencuba Untuk Kali Kedua
Menggilapkan Gerhana Jiwa

Pernah Ku Terasa Ingin Merayu
Pada Kasih Dulu Pulang Padaku
Lupakan Dosaku Putihkan Kelabu
Tenangkan Amarahmu
Namun…

Bisakah Yang Terpadam Dinyala
Bisakah Yang Terhina Dicinta
Walau Ku Himpunkan Sesalku
Bisakah Terbuka Kalbu

Naluri Meminta Kuungkap Kata
Seindah Bahasa Janjikan Setia
Agar Bersemilah Cinta Dihatinya
Percaya Ku Semula
Namun…

Bisakah Yang Benci Disayangi
Bisakah Yang Dusta Dimaafi
Walauku Himpunkan Sesalku
Bisakah Terbuka Kalbu

Bila Senduku Berlinang Sayu
Dalam Rindu Ku Tertanya

luv opismate...uhuhuhu..






Wednesday, July 1, 2009

Cian Zati...terlantar.....




Zati yang comel telah dimasukkan kehospital sebab demam panas...panas dalam ni je sempat amik gambo hehheh...stedy je kan walopon sakit ish2 tabah nye zati nie....Semoga cepat2 sembuh ye...

pic 1: doktor tak bertauliah pon ade heheh jangan marah na...

pic2: me N zati

pic3: pelawat2...

Central Trip/Convoy Rien & Riez











meriah sungguh uuhuhuh macam2 kejadian waktu itu hehehheehh SECOND TT nih hehehhe best nye merantau kat kampung org....

P/s riez &rien selamat pengantin baru hehhehehe......





1st time TT with the SatrianeoClub






p/s untuk Aayu terima kasih sangat sebab kutip gwe heheheh...thanks lalink..walaupun malam tu ade eksiden kat kete die cian isk....